Saturday, September 25, 2021

Resepi Agar-agar guna Air kotak Soya Berperisa Jagung yang Menyelerakan

Mesti Cuba!

Agar-agar guna Air kotak Soya Berperisa Jagung.

Agar-agar guna Air kotak Soya Berperisa Jagung

Pening mencari inspirasi resepi agar-agar guna air kotak soya berperisa jagung yang unik? Cara menyediakannya memang tidak susah dan tidak juga mudah. Jika keliru mengolahnya maka hasilnya akan hambar dan bahkan tidak sedap. Padahal agar-agar guna air kotak soya berperisa jagung yang sedap harusnya jadi mempunyai aroma dan rasa yang boleh memancing selera kita.

Ada beberapa sebab yang sedikit banyak mempengaruhi kualiti rasa dari agar-agar guna air kotak soya berperisa jagung, pertama dari jenis bahan, lalu pemilihan bahan segar hingga cara mengolah dan menghidangkannya. Tidak perlu rungsing jika mahu menyediakan agar-agar guna air kotak soya berperisa jagung sedap di mana jua anda berada, yang penting sudah tahu triknya jadi hidangan ini mampu jadi menu istimewa.

Nah, kali ini kita cuba, jom, memasak agar-agar guna air kotak soya berperisa jagung sendiri di rumah. Tetap berbahan yang sederhana, hidangan ini boleh memberi manfaat dalam membantu menjaga kesihatan tubuh kita. Anda boleh membuat Agar-agar guna Air kotak Soya Berperisa Jagung menggunakan 3 bahan dan 4 langkah penyediaan. Berikut ini adalah cara dalam membuat hidangannya.

Bahan-bahan dan rempah yang perlu untuk penyediaan Agar-agar guna Air kotak Soya Berperisa Jagung:

  1. Sediakan Air Soya Berperisa Jagung.
  2. Gunakan Pekat Agar-agar Serbuk.
  3. Ambil sudu jagung manis Cream.

Langkah-langkah membuat Agar-agar guna Air kotak Soya Berperisa Jagung:

  1. Mula-mula sekali tuangkan air kotak soya ke dalam periuk lepas tu masukkan agar-agar serbuk kacau bagi sebati. Lepas dah sebati baru letak atas api. Hidupkan api pelahan je..
  2. Oh ye kalau nak tambah gula boleh je nak bagi lagi manis. Sukatan gula tu. terpulang ikut suka..
  3. Masukkan jagung manis cream bagi lagi sedap. Sentiasa kacau dan tunggu sampai menidih baru matikan api.
  4. Okay dah pun menidih masukkan dalam acuan. masukkan dalam peti sejuk biar lah dalam 2-3 jam sebenarnya dalam 30 minit pun dah jadi boleh dimakan tapi biar lah sejuk sikit sedap sikit makan…

Macam mana? Mudah kan? Begitulah cara membuat agar-agar guna air kotak soya berperisa jagung yang boleh Anda praktikkan di rumah. Semoga ianya bermanfaat dan selamat mencuba!

Resepi Lain

error: Content is protected !!