Tuesday, October 19, 2021

Bagaimana Menyiapkan Ayam masak lomak cili padi nogori style, Menggugah Selera

Mesti Cuba!

Ayam masak lomak cili padi nogori style. Jom kita layan resepi yang saya salin di bawah ini. Haa jangan pulak ada yang nak komen, masak lemak cili padi nogori, tak guna bawang. Itu pun saya tahu tapi tekak masing masing kan, kalau nak letak sebiji dua bawang, bukan masak lemak bertukar jadi masak kari.

Ayam masak lomak cili padi nogori style Beliau ditemani oleh Setiausaha Politik beliau, CEO dan Pengarah TMC. Masa balik ke rumah saya teringat utnuk memasak Rendang Cili Padi Nogori kerana teringat ada stok ayam yang dah lama tersimpan. Lagi pulak rendang boleh disimpan lama di dalam freezer untuk dimakan oleh anak anak yang memang ada di rumah.

Sedang mencari inspirasi resep ayam masak lomak cili padi nogori style yang unik? Cara membuatnya memang tidak terlalu sulit namun tidak gampang juga. Kalau keliru mengolah maka hasilnya akan hambar dan bahkan tidak sedap. Padahal ayam masak lomak cili padi nogori style yang enak harusnya sih punya aroma dan rasa yang bisa memancing selera kita.

Banyak hal yang sedikit banyak mempengaruhi kualitas rasa dari ayam masak lomak cili padi nogori style, mulai dari jenis bahan, kemudian pemilihan bahan segar, sampai cara mengolah dan menyajikannya. Tak perlu pusing kalau ingin menyiapkan ayam masak lomak cili padi nogori style enak di rumah, karena asal sudah tahu triknya maka hidangan ini bisa jadi suguhan spesial.

Jom kita layan resepi yang saya salin di bawah ini. Haa jangan pulak ada yang nak komen, masak lemak cili padi nogori, tak guna bawang. Itu pun saya tahu tapi tekak masing masing kan, kalau nak letak sebiji dua bawang, bukan masak lemak bertukar jadi masak kari.

Di bawah ini ada beberapa tips dan trik praktis yang dapat diterapkan untuk mengolah ayam masak lomak cili padi nogori style yang siap dikreasikan. Anda bisa membuat Ayam masak lomak cili padi nogori style menggunakan 6 bahan dan 5 langkah pembuatan. Berikut ini cara dalam membuat hidangannya.

Bahan-bahan dan bumbu yang dibutuhkan untuk menyiapkan Ayam masak lomak cili padi nogori style:

  1. Siapkan Segenggam cili padi hijau dan merah.
  2. Siapkan Kunyit hidup sebesar ibu jari.
  3. Siapkan keping Asam.
  4. Ambil 1 btg serai (diketuk).
  5. Gunakan 1 santan kotak.
  6. Siapkan 1/2 ekor ayam.

Ayam Masak Lemak Cili Padi can be categorised as a kampung dish popular among the Negeri Sembilan people. By the name the dish is obviously hot and creamy using a lot of cili padi bird's eyes chilies and coconut milk. The dish can be substitued with beef, prawn and fish. I used lemongrass and kaffir leaf to increase.

Cara menyiapkan Ayam masak lomak cili padi nogori style:

  1. Sediakan bahan-bahan. Saya suke ayam dipotong kecik2. Cili padi pulak ikut level kepedasan masingy. Ayam masak lomak cili padi nogori style
    Ayam masak lomak cili padi nogori style
  2. Blend cili padi dan kunyit hidup, masakkan dalam kuali.
  3. Tambah ayam dan asam keping,masakkan sekejap ayam tu bg dia serap rasa cili n kunyit.
  4. Tambah air.
  5. Bila ayam dah ¾ masak, masukkan santan. Season to taste..

Resepi Ayam Masak Lemak Cili Api cara Negeri Sembilan yang sangatlah sedap. Che Nom sangat beruntung kerana ada orang yang ikhlas sudi berkongsi resepi yang asli dari Negeri Sembilan ini yang sememangnya langsung tidak menggunakan bawang. Macam tak percaya bila nak masak tak masukkan bawang, tapi hasilnya memang masak lemak yang mantap, ayam tidak berbau hanyir dan pedas semuanya cukup rasa. Basuh ayam dengan air garam kemudian celupkan ke dalam telur diikuti tepung gandum. Masak lemak cili api ni paling senang cara masakan dia.

Terima kasih telah membaca resep yang tim kami tampilkan di halaman ini. Harapan kami, olahan Ayam masak lomak cili padi nogori style yang mudah di atas dapat membantu Anda menyiapkan makanan yang menarik untuk keluarga/teman ataupun menjadi ide bagi Anda yang berkeinginan untuk berjualan makanan. Semoga bermanfaat dan selamat mencoba!

Resepi Lain

error: Content is protected !!